Vi hjälper våra kunder med lönehantering så deras anställda får rätt lön i rätt tid

Många tar för givet att lönen alltid är korrekt och tänker kanske inte så mycket på allt arbete som krävs innan en löneutbetalning kan göras. I de allra flesta fall är det bara några få uppgifter som behöver föras in i systemet, medan andra har flera saker som ska redovisas och ersättas korrekt. Och allt måste bli rätt, varje gång.

Utöver faktorer som sjukfrånvaro, VAB och semester kommer eventuella provisioner, övertid, reseutlägg, traktamente, tjänstebil och andra faktorer in i bilden. Och när frågor om exempelvis en löneförmån och hur ska den beskattas dyker upp blir det lätt en övermäktig uppgift för den som hanterar lönerna vid sidan av sina andra sysslor.

I Sverige har vi en mängd lagar och regler som reglerar löner och ersättningar. Dessutom har vi olika former av kollektivavtal, och de omförhandlas årligen. Våra Auktoriserade lönekonsulter hjälper er att hålla koll på vilket av alla hundratals kollektivavtal som berör just er organisation.

Vi hjälper våra kunder att undvika misstag som drabbar de anställda, och konsekvenserna av det. Det gör att ni kan lägga er tid och energi på er kärnverksamhet istället.

    Fördelarna med att låta Anylator ta hand om er löneadministration

    • Vi på Anylator är ständigt uppdaterade på gällande lagar och regler, vilket ger en trygghet för våra kunder
    • Löneadministrationen blir inte personberoende då vi har ett team med lönekonsulter som backup. En plötslig eller oförutsedd sjukfrånvaro blir alltså inte så kritisk för företaget längre.
    • Den blir mer kostnadseffektiv. Ofta behöver man inte ha en löneadministratör anställd på heltid, och det kan vara svårt att hitta rätt nivå. Anylator hjälper er på den nivån ni behöver och är flexibla när det behövs.
    • Dessutom spar ni tid och undviker misstag

    Referenser på företag som kan intyga vår kompetens